Wydatki na gadżety z logo firmy, przeznaczone dla obecnych i potencjalnych klientów, mają charakter wydatków na reklamę. Dlatego spółka może je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów - wynika z indywidualnej interpretacji
Spółka z o.o. zaopatruje się w gadżety reklamowe, wśród których są m.in.
Wszystkie te gadżety są w trwały sposób opatrzone logo firmy, zaś ich cena jednostkowa nie przekracza 100-150 zł netto. Gadżety są przeznaczone dla szerokiego kręgu odbiorców, a pracownicy działu handlowego wręczają je obecnym bądź potencjalnym klientom podczas targów, konferencji czy indywidualnych spotkań. Celem tych działań jest zwiększenie rozpoznawalności marki i logo spółki, a w efekcie - zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nią towarów i usług. Spółka wystąpiła o indywidualną interpretację, aby upewnić się, że wydatki związane z zakupem gadżetów może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i że będą to koszty pośrednie, potrącalne w dacie ich poniesienia.
Najlepszy i najprostszy sposób na PIT - Program e-pity®
Nie musisz znać się na PIT'ach i zmianach podatkowych. Oblicz wygodnie wysokość Twojego podatku PIT kompleksowo razem z wszystkimi ulgami, odliczeniami i kwotą wolną od podatku. Zadbaj o najwyższy i najszybszy zwrot podatku z PIT do 45 dni.
Po prostu oblicz Twój e-PIT w Programie e-pity 2024 i wyślij PIT online
W interpretacji Dyrektor KIS skupił się na różnicy pomiędzy wydatkami na reklamę a wydatkami o charakterze reprezentacyjnym. Te pierwsze mogą w pełnej wysokości mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile spełniają ogólne warunki uznania wydatków za koszty, wskazane w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, natomiast koszty reprezentacji są z tej kategorii wyłączone na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Dyrektor KIS uznał, że upominki o niewielkiej wartości, jak np. długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki, co do zasady nie mają charakteru reprezentacyjnego. Ich obecność jest dziś bowiem tak powszechna, że nie przyczynia się do budowy wizerunku firmy i to ich brak może uchodzić za odstępstwo od zwyczajowego postępowania. Jeżeli jednostkowa wartość upominków jest niska, a ich rozdysponowanie ma charakter masowy, to wydatki poniesione na ich zakup nie spełniają kryterium okazałości czy wystawności, a więc elementów wyznaczających granice pojęcia „reprezentacji”. W konsekwencji nie mogą podlegać wyłączeniu określonemu w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Takie wydatki stanowią wydatki reklamowe i mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Ponieważ nie da się ich wprost przypisać do określonych przychodów, są kosztami pośrednimi, potrącalnymi w dacie ich poniesienia
Źródło: indywidualna interpretacja 0111-KDIB1-2.4010.300.2024.2.BD z 5 sierpnia 2024 r.