W najnowszych wersjach oprogramowania e-pity zainstalowanego na komputerach z systemem Mac OS podczas pierwszego otwarcia programu pojawia się komunikat:
Konieczne jest kliknięcie ‘OK’, żeby program działał poprawnie i to automatycznie daje aplikacji dostęp do zapisu bazy danych do folderu Dokumenty.
Jeśli na Mac’u nie działa baza programu e-pity, to najprawdopodobniej jest wyłączony dostęp do plików oraz folderów dla danej aplikacji.
Wówczas podczas uruchomienia programu może pojawić się taki komunikat jak poniżej:
Zamknij program, kliknij w przycisk ‘Wyjdź’, a następnie kliknij w Jabłko -> Preferencje systemowe -> Ochrona i prywatność lub przyciśnij Cmd+Spacja, żeby otworzyć Spotlight i wyszukać słowo "prywatność".
W kolejnym kroku zaznacz opcje - jak poniżej na obrazku dla naszej aplikacji e-pity dla menu Pliki i foldery.