e-file [ID] to aplikacja pomocnicza dla programów firmy e-file (e-pity, e-pity Płatnika, fillup formalności wypełnione). Aplikacja ta jest potrzebna do m.in. podpisu Profilem Zaufanym i podpisu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, do wysyłki przez PUE ZUS i przez ePUAP, oraz do importu danych z usługi Twój e-PIT z portalu podatki.gov.pl Ministerstwa Finansów, a w przyszłości również do innych rodzajów elektronicznych wysyłek.

Technologicznie jest to oddzielna aplikacja złożona z dwóch modułów: efileid.exe (główna aplikacja) i efileid-www.exe (aplikacja pomocnicza odpowiedzialna za wywoływanie w tle stron WWW w przeglądarkach Google Chrome/ MS Edge).

Uwaga: Aplikacja e-file [ID] nie zapisuje haseł, Analitycs, logów, w rejestrach itp. Korzystamy bezpośrednio z serwerów np. ePUAP, PUE ZUS, itd., używamy automatyzacji przeglądarki.

Więcej informacji https://www.e-file.pl/program-e-file-id/ 

Po przygotowaniu deklaracji, klikamy na przycisk ‘Wyślij e-deklarację’.

Przechodzimy do okna ‘Ustawienia wysyłki’, gdzie zaznaczamy opcję ‘korzystam z e-podpisu’ i z listy wybieramy e-podpis, którym podpiszemy wysyłkę. 

Jeśli aplikacja pomocnicza e-file [ID] nie jest zainstalowana, wyświetli się informacja - aby skorzystać z funkcji wysłania deklaracji z e-podpisem konieczne jest zainstalowanie programu e-file [ID]. Należy kliknąć przycisk 'Zainstaluj e-file [ID] '.

Po kliknięciu w 'Zainstaluj e-file [ID]' wyświetli się poniższe okno. 

A następnie otworzy się Kreator instalacji programu e-file [ID].

Instrukcja instalacji e-file [ID]

Po zainstalowaniu aplikacji e-file [ID], możemy przejść do okna wysyłki i wybrać podpis elektroniczny, którym będziemy autoryzować wysyłkę.

Klikamy w przycisk ‘Podpisz i wyślij’. Wyświetli się okno, w którym wpisujemy PIN do swojego e-podpisu i zatwierdzamy go.

 Wyświetli się komunikat o rozpoczęciu wysyłki deklaracji do systemu Ministerstwa Finansów.

Po wypełnieniu deklaracji w oknie podsumowania klikamy ‘Wyślij e-deklarację’. 

Otworzy się okno 'Przygotowanie pliku XML', w którym klikamy 'Dalej'.

W kolejnym oknie zaznaczamy opcję - 'wysyłam z e-podpisem' i klikamy 'Podpisz i wyślij’. 

 Do wysyłki formularza do systemu e-Deklaracje z e-podpisem, potrzebne jest zainstalowanie aplikacji e-file [ID].

 Jeśli nie masz zainstalowanej aplikacji e-file [ID], pobierz i zainstaluj aplikację na swoim komputerze - jest to możliwe z okna 'Ustawienia wysyłki deklaracji'.

 Jeśli mamy zainstalowaną aplikację e-file [ID], należy zaznaczyć w oknie 'Ustawienia wysyłki' opcję 'Mam już zainstalowaną aplikację e-file [ID]' i kliknąć 'Podpisz'.

  Przechodzimy do okna, w którym należy zezwolić aplikacji e-file [ID] na uruchomienie. W oknie, proszę wybrać 'Otwórz e-file [ID] narzędzia dodatkowe'.

W kolejnym kroku klikamy 'Podpisz'.

Wyśietli się okno, w którym należy wprowadzić PIN do podpisu elektronicznego 

a następnie “Dalej”.  

 Rozpocznie się podpisywanie deklaracji.

Po podpisaniu deklaracji, rozpoczyna się wysyłka do Systemu e-Deklaracje.  

Wspieramy OPP
Jakość programów e-file sprawdzona i potwierdzona przez: